2018. május 31., csütörtök

Hamlet

Hamlet
1 Kép,1 infografika, 2 szöveg. - Gertrúd levele Hamlethez, Hamlet Naplója.

Képek 

Hamlet plakát


Infografika



Szövegek


Hamlet Naplója


"Apám szellemének megjelenése után éreztem, hogy ki kell írnom magamból azt, ami nem a felszínen, hanem legbelül foglalkoztat és elgondolkodtat.
Ezeket az írásokat elő tudom venni és azok az érzések újból megrohannak, amit akkor éreztem, amikor papírra vetettem őket. Egyfajta visszanézés. Még véletlenül se felejtsem el a hangulatot, melyben megszülettek!
Fogadalmak, eszmék újra éljenek a szívemben!
Becsület, tisztaság mit jelent nekem?
Ezerszer is feltettem már a kérdést magamnak, miért vagyok ennyire magányos? A lelki társ nekem miért nem jár? Kivel oszthatom meg a gondolataimat, aki valójában hozzám hasonló? Keresem a válaszokat!
Én jó akarok lenni és jót akarok! Ebben a tenni akarásban hol a barátom, a cimborám, a szerelmem? Hihetek-e Opheliának, vagy olyan, mint az anyám? Hamis vagy igaz érzelmek vezetik felém? Bizonytalanná váltam vele kapcsolatban. Mi van, ha csak színlel, mert ezt tanulta és látta a többi gyarló nőtől.
Hazudtak nekem és mélyen megrendültem.
Apám! Apám! Milyen véget kellett megélned?
Soha nem tudtam volna meg, ha nem jelenik meg nekem szellem formájában és nem mondja el az igazságot a halála körülményeit illetően.
A saját testvére: a nagybátyám ölte meg. Az az ember, aki már akkor szeretője volt anyámnak, amikor még apám élt. Az erkölcs, amit én képviselek őket miért nem érintette meg? Hogy tudtak apám és a többi ember szemébe nézni becsülettel, miközben tudták a háttérben mit csináltak?
Megvetem őket és elítélem.
Apám arra kért bosszuljam meg! Esküt tettem erre!
De mire ez a bizonytalanság? A lelkem mélyén érzem, hogy amit anyám és a nagybátyám elkövetett az bűn! A vérfertőzés bűne! De tudom nem csak az! A szerelem ellen elkövetett bűn ez és a testvéri szeretet ellen elkövetett bűn! Mit érezhetett apám? A megalázás, a semmibe vevés a háta mögött való csúfolódás hogyan érintette? Én mit éreznék hasonló esetben?
Egy csomó kérdés, amire nem üvölti senki sem a választ!
Érdemes-e élni így ezen a világon? A földön a poklot teremtő emberek birodalmába legyek én király?
A tisztaság, a szépség, a harmónia világát akarom. Bízni az emberekben, ezt szeretném. Amikor egy tekintetből, egy érintésből érzem, hogy bízhatom benned! Ezt akarom. Hogy szeretsz és én viszont szerethetlek anélkül, hogy rossz szándékot kellene keresni a gesztusok mögött! Miden kapcsolatomban erre vágyom! És miközben írom ezeket a sorokat érzem, hogy a bosszú keserű, vérszagú ködje lepi el szívemet, agyamat, lelkemet!
Apámnak bosszút ígértem!" 


Gertrúd levele az ifjú Hamletnek


"Drága Gyermekem, Hamlet!

Aggódva figyelem viselkedésedet és nem tudom mire vélni. Ellenségeskedést látok a szemedben, nem feltétel nélküli szeretetet, melyet éreznie kellene egy fiatalembernek az anyja iránt. Kérdezem tőled ennek mi az oka, de nem kapok rá elfogadható választ.
Én az érdekeidet nézem fiam, de tudd és lássad, hogy én asszony és nő is vagyok. Nem csak anya.
Érzem, hogy gyászod mély, mint a sírgödör, mely apádat elnyelte. Kérlek térj magadhoz és úgy nézz a világra, ahogyan az elvárható egy dán királyfitól. Ez a szomorúság és fájdalom felőrli szervezetedet. Nincs olyan viselkedés, mellyel apádnak segíteni tudnál. Fogadd el, hogy ez így van. Már nem segíthetsz!
Éljed a fiatalok életét. Keressed a mulatságot, a szerelmes együttléteket. Viselj cifra ruhát és menj a barátokkal lovagolni, vadászni.
Talán elítélsz engem fiam, mert férjemet a te apádat nem sirattam eléggé, nem gyászoltam úgy, ahogy te azt szeretted volna.
Nem vagyok olyan erős mint te. Én egy hűtlen, gyenge asszony vagyok. Talán megérted egyszer és megbocsátasz nekem. Szeretném, ha azt éreznéd, hogy szeretlek. A te javadat nézem és próbálom úgy alakítani a dolgokat, hogy neked megfeleljen. De ezt csak akkor tudom megvalósítani, ha az udvari elvárásoknak és nagybátyádnak megfelelsz.
Te magasabb célok felé törekszel, ami örömmel tölti el anyai szívemet, de aggódom is. Más vagy, mint a többiek. Kilógsz a sorból és emiatt féltelek.
A szívedhez törekszem gyermekem.
Kisfiúként nem tudtalak megőrizni, most hogy felnőtt lettél rettegve figyellek. Baj ne érjen és jól döntsél mindenben. Ezt szeretném.
Beszéljünk újból, mint régen. Féltett titkaid megőrzője voltam egykor, legyek újból a bizalmasod, a barátod, az
Édesanyád!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése